Vi vil øge borgernes og virksomhedernes muligheder for at kunne benytte sig af kommunens services inden for affald, når de har tid, mulighed og behov. Dette vil vi opnå ved at forbedre og optimere de selvbetjeningsløsninger, der er etableret. Vi vil løbende øge tilbuddet af selvbetjeningsløsninger. Vi vil sørge for at brugerne kender vores selvbetjeningsløsninger, og at det er nemt for brugerne at vælge selvbetjening.
Planlagte aktiviteter
Gladsaxe Kommune vil fra slutningen af 2014 have selvbetjeningsløsninger på næsten alle ordninger, som vi tilbyder borgerne. I starten af 2015 kommer de sidste selvbetjeningslønninger på plads (byggeaffald og bestilling af afhentning af klinisk risikoaffald). I 2015 vil vi endvidere tilbyde en affaldsapp til borgerne, hvor borgerne kan søge informationer om affald og anmelde afvigelser.
I 2015 vil vi starte på en strategi for, hvordan vi udvikler og bruger digitale løsninger inden for affaldsformidling. I resten af planperioden vil vi følge op på denne strategi og løbende optimere og forbedre de løsninger, vi tilbyder borgerne.
Gladsaxe Kommune følger Vestforbrændings arbejde med at udvikle et nyt kundeservicesystem.